Proste i szybkie pancakes (bez cukru, tłuszczu i mleka)

Od dawna poszukiwałam przepisu na idealne PANCAKES. Najwięcej przepisów można znaleźć na amerykańskich blogach, często jednak wykorzystywane są gotowe mieszanki różnych mąk razem z substancjami spulchniającymi, które nie są dostępne w Polsce.  Po wielu próbach i poszukiwań wreszcie znalazłam kilka ciekawych propozycji, z których wyciągnęłam to co najlepsze i złożyłam w jedną smaczną całość.

Moje idealne amerykańskie naleśniki  spełnia kilka ważnych warunków, którymi kierowałam się przy komponowaniu tej receptury:
 - bezcukrowe
-są bezglutenowe
-są beztłuszczowe 
-mają mało składników
-są  łatwe w przygotowaniu
-są zdrowe, puszyste i pyszne! 

 Składniki na NALEŚNIKI (ok.10 małych szt):
  • 1 szkl.płatków owsianych bezglutenowych
  • 3/4 szkl.wody
  • 1,5 banana
  • 1,5 łyżeczki bezglutenowego proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 1 łyżka pasty waniliowej lub 1/2 łyżeczki nasion wanilii (opcjonalnie)
Składniki na PASTĘ DAKTYLOWĄ:
  • 6-10 suszonych daktyli zamoczonych w wodzie przez kilka godzin
Wykonanie:
Bezglutenowe płatki owsiane rozdrobnić na mąkę owsianą za pomocą robota kuchennego. Dodać pozostałe składniki i dokładnie wszystko zmielić i zmieszać (zajmie to dobrych kilka minut). 

UWAGA! Ciasto musi być bardzo gęste, aby się nie rozlało na patelni! Pancakes smażymy z dwóch stron na dobrze rozgrzanej patelni z powłoką nieprzywierającą

Daktyle z wodą zmielić za pomocą blendera na konsystencję musu/kremu, po czym smarujemy nią naleśniki i przekładamy plasterkami banana, a wierzch posypujemy orzechami włoskimi.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...